N 49O 48' 28,1'' / E 19O 33' 54,5''

Warto zobaczyć

#SzczepimySię

Fundusze Europejskie dla turystyki

Harcerze pomogą - tel. 509 111 662

GOKiC Mucharz - oferta

100 lat niepodległości

Kapliczki Gminy Mucharz

Moja Siatkowka

Klub Fotograficzny Okno

LKS Spartak Skawce

Wirtualny spacer wokół zbiornika Świnna Poręba

Odwiedziny

Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Ten miesiąc
Ubiegły miesiąc
Wszystkich
271
676
3658
9860
21145
4847933

Ogłoszenia spoza gminy

Wysłuchania publiczne w sprawie koncepcji nowego budżetu UE w Polsce! Daj się wysłuchać!

Ruszyły zapisy na serię wysłuchań publicznych dot. projektu Umowy Partnerstwa i poszczególnych programów krajowych przewidzianych w ramach nowego budżetu UE na lata 2021-2027. Pierwsze takie wysłuchanie odbędzie się już w środę 7 kwietnia br.

Umowa Partnerstwa to docelowo uzgodniona z Komisją Europejską strategia wykorzystania funduszy europejskich w Polsce na lata 2021-2027. Dokument określa cele i sposób inwestowania funduszy unijnych z polityki spójności, na którą w przyszłej perspektywie będziemy mieli łącznie około 76 miliardów euro. Projekt Umowy Partnerstwa został przedłożony do publicznych konsultacji w połowie stycznia 2021 r. Do 22 lutego br. do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej wpłynęło poprzez formularz ponad 5 tys. uwag ze strony wielu środowisk - administracji, przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, jak również indywidualnych osób.

Więcej na stronie:


Premie dla młodych rolników

Premie dla młodych rolników i restrukturyzacja małych gospodarstw – wystartowały nabory

31 marca ARiMR rozpoczyna przyjmowanie wniosków w ramach dwóch poddziałań finansowanych z budżetu PROW 2014-2020. O bezzwrotną premię mogą ubiegać się młodzi rolnicy, a także osoby zainteresowane restrukturyzowaniem małych gospodarstw. Wnioski można składać przez najbliższe dwa miesiące, czyli do 29 maja 2021 roku.

Premie dla młodych rolników

To już kolejny – 7. nabór wniosków o bezzwrotne „Premie dla młodych rolników". Wsparcie to ma zachęcić młode pokolenie do rozwijania rolniczego biznesu. Wysokość finansowej pomocy to 150 tys. zł.

Mogą ją otrzymać osoby, które m.in.: w dniu złożenia wniosku mają nie więcej niż 40 lat; posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe (lub uzupełnią je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy); posiadają gospodarstwo rolne o powierzchni minimum 1 hektara; rozpoczęły prowadzenie działalności rolniczej przed dniem złożenia wniosku, lecz nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku; posiadają lub utworzą gospodarstwo o wielkości ekonomicznej mieszczącej się w przedziale od 13 tys. do 150 tys. euro; przedłożą biznesplan dotyczący rozwoju gospodarstwa.

Środki będą wypłacane w dwóch ratach na wniosek rolnika:

  • I rata: 120 tys. zł wypłacana po spełnieniu warunków do przyznania pomocy;
  • II rata: 30 tys. zł wypłacana po realizacji biznesplanu.

Restrukturyzacja małych gospodarstw

Tegoroczny nabór jest dziewiątym z kolei. O wsparcie finansowe może starać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 hektar użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wielkość ekonomiczna takiego gospodarstwa musi być mniejsza niż 13 tys. euro. Wniosek może złożyć osoba zarówno ubezpieczona w KRUS, jak i w ZUS. Nie ma również zakazu jednoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej lub pracy na etacie (dochód lub przychód z działalności rolniczej musi stanowić co najmniej 25 proc. całości dochodów lub przychodów). Pomoc może być przyznana tylko raz w czasie realizacji PROW 2014-2020. W przypadku małżonków może ją otrzymać tylko jedno, niezależnie od tego czy prowadzą gospodarstwo wspólnie, czy każde osobno. O wsparcie nie mogą ubiegać się osoby, którym wypłacono pomoc finansową z następujących programów wsparcia: "Ułatwianie startu młodym rolnikom", "Modernizacja gospodarstw rolnych", "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju" objętych PROW 2007-2013, a także "Modernizacja gospodarstw rolnych"; "Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej", "Premie dla młodych rolników" w ramach PROW 2014-2020.

Rolnik, starający się o pomoc finansową na restrukturyzację gospodarstwa, może uzyskać 60 tys. zł bezzwrotnej premii. Jest ona wypłacana w dwóch ratach na wniosek rolnika:

  • 48 tys. zł – po spełnieniu warunków określonych w decyzji o przyznaniu pomocy;
  • 12 tys. zł – po prawidłowej realizacji biznesplanu.

Wspólny mianownik obu naborów

Obie premie muszą zostać w całości przeznaczone na prowadzenie gospodarstwa lub przygotowanie do sprzedaży wytwarzanych w nim produktów rolnych. W przypadku młodych rolników minimum 70 proc. dofinansowania należy zainwestować w środki trwałe, natomiast w przypadku właścicieli małych gospodarstw – minimum 80 proc. Katalog takich inwestycji jest bardzo szeroki. Przyznane przez ARiMR pieniądze można przeznaczyć np. na przebudowę lub remont budynków czy kupno nowych maszyn. Wsparcie można wykorzystać na zakup gruntów, stada podstawowego zwierząt czy zakładanie sadów i plantacji wieloletnich gatunków użytkowanych efektywnie dłużej niż 5 lat. Spośród poddziałań finansowanych z PROW 2014-2020 "Premie dla młodych rolników" i "Restrukturyzacja małych gospodarstw" cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem beneficjentów. W przypadku pierwszego z wymienionych, do tej pory niemal 25 tys. młodym adeptom rolnictwa przyznano prawie 3 mld zł wsparcia. Jeśli zaś chodzi o drugie – ponad 45 tys. właścicieli małych gospodarstw otrzymało ok. 2,7 mld zł. W obu naborach wnioski o przyznanie pomocy należy składać do oddziału regionalnego ARiMR właściwego ze względu na miejsce położenia gospodarstwa. Można to zrobić osobiście np. korzystając z wrzutni, przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej lub elektronicznie za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Więcej informacji na stronie: www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 38 00 84


Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa

21 marca 2021 roku po raz kolejny będziemy świętować Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Tegoroczne obchody pod hasłem #CONNECT, podobnie jak w 2020 r., są szczególne. Nie możemy się spotkać i świętować razem, więc zrobimy to wirtualnie – w mediach społecznościowych uczcimy ten wyjątkowy dzień przy muzyce!

Połączeni muzyką
W najbliższą niedzielę, 21 marca będziemy wspólnie świętować w mediach społecznościowych – połączy nas nie tylko solidarność z Osobami z zespołem Downa, ale również muzyka. Małopolski Oddział PFRON podzieli się z Państwem niespodzianką, którą specjalnie na tegoroczne obchody Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa przygotowała 9 – letnia niezwykła dziewczynka Ola Jarosz wraz ze swoim tatą Tomaszem – muzykiem, zwycięzcą wiosennej edycji Szansy na Sukces - Opole 2020 oraz wokalistą zespołu Lachersi. Muzyka to jedna z wielu pasji, która Ich łączy!
W najbliższą niedzielę zapraszamy do śledzenia profilu Małopolskiego Oddziału PFRON i wspólnego świętowania przy muzyce.

Dlaczego #CONNECT?
Za nami trudny rok, który postawił przed wszystkimi wiele wyzwań. Wprowadzone obostrzenia w szczególny sposób dotknęły osoby niepełnosprawne, m.in. Osoby z zespołem Downa. Bardzo dużo placówek i ośrodków było zamkniętych. Uczestnicy zajęć przez dłuższy czas pozostawali w domach. Wszyscy szukali alternatywnych rozwiązań, by nikt nie pozostał w tyle. Terapeuci szukali nowych sposobów łączenia się, prowadzili zajęcia zdalne, dzwonili do swoich podopiecznych, dostarczali materiały na zajęcia on-line. Uczestnicy zajęć, będąc w domu kontaktowali się z terapeutami i przyjaciółmi. W mediach społecznościowych wszyscy dzielili się pomysłami, doświadczeniem i wiedzą. Pozytywnym aspektem zamknięcia jest otworzenie się społeczeństwa na nowe możliwości. Pomimo zamknięcia wszyscy się łączyli i starali się wprowadzać pozytywne zmiany, by być dla siebie wsparciem w trudnych chwilach. Pandemia przywróciła solidarność i chęć niesienia pomocy innym. #CONNECT – hasło tegorocznych obchodów, ma na celu zwrócenie uwagi na problemy z jakimi borykały się ostatnio Osoby z zespołem Downa i jak ważne jest znalezienie nowych sposobów łączenia się, które są dostępne dla każdego.

Pokaż nam jak świętujesz: #Connect #ŁączmySię #WDSD2021
Zachęcamy wszystkich do założenia dwóch różnych kolorowych skarpetek i śledzenia profilu Oddziału Małopolskiego PFRON na Facebook'u. Tam poznacie dwójkę niezwykłych ludzi - Olę i Tomasza, którzy zechcieli podzielić się z Wami tym, co dla Nich najważniejsze – pasją i miłością! Na znak solidarności z Osobami z zespołem Downa oraz w celu promowania Ich praw do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym na nogi załóżcie kolorowe niedopasowane skarpetki i posłuchajcie muzycznej niespodzianki!
Pokażcie nam jak świętujecie Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – zróbcie sobie zdjęcie. Zdjęcia zamieszczajcie pod naszymi postami dotyczącymi niedzielnych obchodów i oznaczajcie tegorocznym hasłem Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa #CONNECT oraz hasztagami: #ŁączmySię #WDSD2021. Dwie różne skarpetki założone 21 marca są symbolem niedopasowania genotypowego, które występuje u Osób z Zespołem Downa.

Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa to święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. 21. dzień trzeciego miesiąca roku - nie jest przypadkowy, ponieważ wiąże się z istotą wady genetycznej - trisomią chromosomu 21. Pamiętajmy, że Osoby z zespołem Downa mogą i decydują o sobie. Mają też prawo do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Pandemia koronawirusa i wprowadzone w związku z tym obostrzenia bardzo dotknęły osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów.
Okażmy szacunek i wsparcie nie tylko 21 marca, ale przez cały rok! Bądźmy #CONNECT – łączmy się, pomagajmy i nie pozwólmy nikomu pozostać w tyle!

Link do zaproszenia na profilu Oddziału Małopolskiego PFRON:
https://fb.watch/4jgfBtNW-V/

Źródło: Małopolski Oddział PFRON


Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych

Zapraszamy mieszkańców Małopolski Zachodniej z powiatów: chrzanowskiego, olkuskiego, oświęcimskiego, wadowickiego, myślących o założeniu i prowadzeniu stowarzyszenia, fundacji lub innego Podmiotu Ekonomii Społecznej chcących zorganizować dla siebie lub swojej grupy miejsce pracy we własnej organizacji gotowych nauczyć się jak realizować swoje projekty – i dostać 1000 zł na swój pierwszy projekt społeczny!

Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych, w ramach projektu MOWES2 - Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Małopolska Zachodnia, pracuje z grupami osób nad określeniem ich planów i pomysłów oraz wypracowaniem założeń do rejestracji stowarzyszenia, fundacji lub innego Podmiotu Ekonomii Społecznej. Pomaga przeprowadzić pierwsze działania grupy dla społeczności, oferując wsparcie do 1000zł. Zachęca lokalnych liderów i instytucje do wykorzystywania szans, jakie daje im przedsiębiorczość społeczna. Szkoli z zakresu tworzenia i funkcjonowania organizacji pozarządowych. Przygotowuje lokalnych społeczników do działania. Pobudza społeczną aktywność mieszkańców i zachęca tworzenia miejsc pracy w Podmiotach Ekonomii Społecznej.

Dla grup i osób indywidualnych, w tym liderów środowisk lokalnych – oferujemy wsparcie animatora, w zakresie:

  • Zaplanowania i wdrożenia planu powstania Podmiotu Ekonomii Społecznej (m.in. stowarzyszenia, fundacji),
  • Wsparcia doradców przy sporządzaniu dokumentów koniecznych do rejestracji organizacji pozarządowej,
  • Wypracowania założeń do prowadzenia własnej organizacji,
  • Wsparcia edukacyjnego (doradztwa, szkoleń, wizyt studyjnych),
  • Analizy otoczenia (diagnozy potencjału środowiska lokalnego),
  • Pomocy w przeprowadzeniu przedsięwzięcia – pierwszego miniprojektu – a także jego sfinansowania do kwoty 1000zł,
  • Dodatkowego, potrzebnego grupie wsparcia doradców specjalistycznych ( m.in. prawnik, księgowy, specjalista ds. promocji, fundraiser).

Jeśli jesteś zainteresowany/a ofertą - skontaktuj się z nami! Dorota Kobylec tel. 790 346 928 lub mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Możesz też zgłosić się do projektu wypełniając formularz zgłoszeniowy: bit.ly/RekrutacjaMZ Do projektu przyjmujemy grupy liczące minimum 2 osoby.

  • Dorota Kobylec
  • Animatorka ds. współpracy z grupami i samorządami
  • Fundacja Biuro Inicjatyw Społecznych
  • ul. Krasickiego 18, I piętro, 30-503 Kraków
  • tel./fax 12 412 15 24 kom 790 346 928
  • NIP 9452102152; REGON 120665488; KRS 0000301501
  • www.bis-krakow.pl
  • https://pl-pl.facebook.com/FundacjaBIS

11. edycja Małopolskiego Festiwalu Innowacji

Pragniemy serdecznie zaprosić Państwa do współpracy przy organizacji 11. edycji Małopolskiego Festiwalu Innowacji, który w tym roku planujemy w dniach 7 - 13 czerwca 2021 r.

Małopolski Festiwal Innowacji (MFI) to tygodniowe wydarzenie wypełnione warsztatami, szkoleniami, targami, inspirującymi prezentacjami w wyjątkowych miejscach Małopolski. To czas rozmów o rozwoju, nowych trendach, wyzwaniach, innowacyjności oraz współpracy pomiędzy biznesem a nauką. W ciągu dziesięciu lat istnienia Festiwal ze swoją ofertą kierowaną do przedsiębiorców, naukowców, studentów oraz wszystkich poszukujących wiedzy i nowych inspiracji na stałe wpisał się w gospodarczy krajobraz regionu.

Do współpracy przy organizacji Festiwalu zapraszamy małopolskie firmy, uczelnie, jednostki B+R oraz małopolskie instytucje otoczenia biznesu. W ramach partnerskiej współpracy, pod szyldem MFI, wspólnie organizujemy konferencje, targi, dni otwarte, warsztaty, szkolenia, pokazy. Naszą, tj. Urzędu Marszałkowskiego, rolą jest także koordynacja wszystkich działań partnerów oraz przeprowadzenie kampanii promocyjnej.

Więcej informacji o zeszłorocznej edycji Festiwalu można znaleźć na stronie www.innowacyjna.malopolska.pl w zakładce Festiwal. Zachęcamy również do odwiedzenia naszego kanału na Youtube (youtube.com/user/iMalopolska) oraz strony na Facebooku (facebook.com/innowacyjnamalopolska). W przypadku FB serdecznie zapraszamy Państwa także do nowo utworzonej grupy "Małopolscy Przedsiębiorcy" Grupa została założona, aby stworzyć płaszczyznę wymiany informacji, doświadczeń, wyrażania opinii, a także miejsce stwarzające możliwości i okazje do znalezienie partnerów do współpracy i klientów. Chcielibyśmy, aby tę przestrzeń tworzyli przedsiębiorcy z Małopolski oraz wszyscy Ci, którzy współpracują z firmami i działają na rzecz szeroko rozumianej przedsiębiorczości.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zachęcam do kontaktu z Panią Klaudią Huma, telefonicznie pod numer: 12 63 03 474


Vademecum na czas pandemii

- dla przedsiębiorców i pracowników małopolskich firm

Vademecum na czas pandemii dostępne i na bieżąco aktualizowane jest na stronie internetowej:

https://www.mcp.malopolska.pl/realizowane-dzialania/wsparcie-przedsiebiorstw-w-czasie-pandemii

W przypadku pytań proszę o kontakt ze mną pod nr tel. 459 381 443 lub adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

  • Marta Łomża
  • Koordynator
  • Zespół wsparcia przedsiębiorstw w czasie pandemii

Projekt „Kierunek Kariera" i „Kierunek Kariera Zawodowa"
doradztwo zawodowe i szkolenia dla osób pracujących!

Chcesz nauczyć się języka? Skończyć kurs prawa jazdy? Zdobyć nowe umiejętności? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie propozycję. Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie realizuje projekt „Kierunek Kariera". Dzięki niemu uczestnik wybranego przez siebie szkolenia lub kursu ma opłacone do 85% jego kosztów. Sam płaci więc tylko niewielką część ceny.

Kto może otrzymać dofinansowanie szkolenia lub kursu?
• Musisz mieć ukończone 25 lat (nie ma górnej granicy wieku) i pracować, dodatkowo, jeśli masz mniej niż 50 lat, Twoje wykształcenie może być maksymalnie średnie (w tym także policealne lub pomaturalne).
• Musisz też być związany z Małopolską (przez miejsce zamieszkania, pracy lub nauki),
• Osoby z niepełnosprawnościami w wieku od 25 do 65 roku życia mogą uczestniczyć w Projekcie Kierunek Kariera niezależnie od statusu na rynku pracy i wykształcenia.
Kim jest osoba pracująca? Jeżeli:
• jesteś zatrudniony na umowę o pracę, umowę-zlecenie, umowę o dzieło, na podstawie powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę lub
• prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniasz pracowników lub
• jesteś rolnikiem,
To jesteś osobą pracującą.
Na co możesz otrzymać dofinansowanie?
• W ramach projektu Kierunek Kariera możesz otrzymać 180 bonów o wartości 2700 zł z 85% dofinansowaniem. Bony możesz przeznaczyć na szkolenia i kursy: językowe, komputerowe, prawo jazdy kategorii A, B, C, C+E (szkolenia C, C+ E bez uprawnień zawodowych) .
• W ramach projektu Kierunek Kariera Zawodowa możesz otrzymać 337 bonów o wartości 5055 zł z 85% dofinansowaniem. Bony możesz przeznaczyć na szkolenia umożliwiające zmianę, nabycie nowych kompetencji zawodowych potwierdzonych egzaminami (certyfikatami) takich jak: kwalifikacyjne kursy zawodowe; kursy umiejętności zawodowych; kursy umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych; szkolenia prowadzące do uzyskania uprawnień do wykonywania zawodów regulowanych; szkolenia zawodowe prawo jazdy zawodowe kat. C, C+E wraz z uprawnieniami zawodowymi, D, T; egzaminy zewnętrzne; studia podyplomowe.
Co trzeba zrobić – krok po kroku
1. Umówić się z doradcą zawodowym przez https://kierunek.pociagdokariery.pl w zakładce „Zgłoś się".
2. Na spotkaniu z doradcą (aktualnie realizowanym głównie zdalnie – przez Internet) porozmawiasz o swojej dotychczasowej karierze zawodowej i możliwościach jej rozwoju. Usługa ta pozwala odkryć, nazwać i uporządkować, dotychczasowe doświadczenie i umiejętności oraz posiadane zaświadczenia i certyfikaty przez uczestnika projektu. W efekcie prowadzonego Bilansu poznaje swoje możliwości, potencjał , kompetencje i przygotowuje wspólnie z doradca portfolio oraz indywidualny plan rozwoju edukacyjno-zawodowego.
3. Zamówić bony na stronie https://kierunek.pociagdokariery.pl w zakładce „Zamów bony" – więcej informacji o realizacji bonów znajdziesz w artykule https://kierunek.pociagdokariery.pl/artykul/Jak-zrealizowac-bony
4. Podpisać umowę/umowy na zakup bonów oraz Zapłacić za bony oraz zapisać się na szkolenie wybrane na stronie https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Gdzie można otrzymać dodatkowe informacje?
W siedzibie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie - telefonicznie pod numerem telefonu 12 619 84 55, mailowo pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osoba do kontaktu ws. rekrutacji: Katarzyna Lis - WUP Kraków, tel. 727797967, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


Jesteś osobą 30+ ? Szukasz pracy?

Związek Centralny Dzieła Kolpinga w Polsce zaprasza do udziału w projekcie aktywizacyjnym „AKTYWNI I SAMODZIELNI NA RYNKU PRACY".

Projekt jest realizowany od 1 sierpnia 2020 do 31 lipca 2022 na terenie następujących powiatów: olkuskiego, wadowickiego, suskiego, chrzanowskiego, limanowskiego, tatrzańskiego, oświęcimskiego, brzeskiego, wielickiego, proszowickiego. W ramach projektu objętych wsparciem będzie 140 osób, pozostających bez pracy (bezrobotnych i biernych zawodowo), którym zapewnimy kompleksowe wsparcie specjalistyczne, przyczyniające się do poprawy ich sytuacji na rynku pracy. Uczestnikom oferujemy następujące formy wsparcia:

  • Indywidualne wsparcie zawodowe- pośrednictwo pracy
  • Pomoc doradcy zawodowego, psychologa i coacha
  • Szkolenia i bony szkoleniowe ze stypendium
  • Płatne staże zawodowe
  • Zatrudnienie wspomagane przy wsparciu trenera zatrudnienia wspieranego
  • Opiekę nad osobami zależnymi
  • Doradztwo informatyczne, szkolenia komputerowe ECDL
  • Zwrot kosztów dojazdu

tel. 512-718-298
12-4187783
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ul. Sienkiewicza 7
34-100 Wadowice


„Aktywny samorząd", Oddział Małopolski PFRON

1 marca 2021 r. rusza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Aktywny samorząd".

Rekordowy budżet programu – 189,62 mln zł, czyli o prawie 9 milionów więcej niż w roku poprzednim – zostanie przeznaczony m.in. na dofinansowanie zakupu wózków inwalidzkich o napędzie elektrycznym, nowoczesnych protez kończyn i sprzętu komputerowego, ale też na refundację kosztów studiów. Wnioski będzie można składać przez System Obsługi Wsparcia. Dostęp do SOW jest nieodpłatny. Każdy użytkownik znajdzie w nim wszystkie potrzebne formularze i wzory.

Program „Aktywny samorząd” jest skierowany do osób niepełnosprawnych, a także do samorządów powiatowych, dla których środki pochodzące z programu są uzupełnieniem ich działań w ramach zadania własnego – wsparcia osób niepełnosprawnych. Program dzieli się na dwa moduły. 

Więcej informacji:


Akcja Masz Głos

Czas pandemii pokazuje ogromną siłę samoorganizacji społeczeństwa i gotowość mieszkańców do brania współodpowiedzialności za wspólnotę lokalną. W skutecznym wykorzystywaniu zasobów i więzi lokalnych pomoże im program Fundacji Batorego i Stowarzyszenie Homo Faber – akcja Masz Głos, który właśnie rusza z nową edycją.

Do akcji Masz Głos 2021 mogą zgłaszać się organizacje społeczne, grupy nieformalne, aktywiści z całej Polski, którzy chcą zmieniać swoje najbliższe otoczenie – angażując do współpracy mieszkańców i władze lokalne. Mogą zajmować się różnymi sprawami: ekologią, przestrzenią publiczną, lokalnymi przepisami, edukacją, działaniami na rzecz młodzieży, seniorów, osób z niepełnosprawnościami – każda z tych inicjatyw jest ważna w akcji Masz Głos. Wystarczy, że wejdą na stronę www.maszglos.pl i między 15 lutego a 8 marca zgłoszą się do programu. Udział w nim trwa 10 miesięcy i jest całkowicie bezpłatny.

Akcja Masz Głos jest programem Fundacji Batorego wspierającym organizacje społeczne i grupy nieformalne, które działają dla swoich lokalnych środowisk. Funkcjonuje od 2006 r. i dotarła już do 1275 miast w całej Polsce. W 2021 jest realizowana we współpracy z: Fundacją Aktywności Lokalnej, Stowarzyszeniem Aktywności Obywatelskiej Bona Fides, Stowarzyszeniem Homo Faber, Fundacją Laboratorium Badań i Działań Społecznych SocLab, Stowarzyszeniem Rozwoju INSPIRACJE.

Więcej informacji:

  • Stowarzyszenie Homo Faber
  • Anna Dąbrowska - Koordynatorka akcji Masz Głos 
  • 795 573 803, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Projekt „Absolwent-Praca-Stabilizacja"

Centrum Rozwoju Lokalnego oraz Stowarzyszenie na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społeczno-Gospodarczego „KLUCZ" serdecznie zapraszają studentów i absolwentów szkół wyższych do udziału w projekcie „Absolwent, Praca, Stabilizacja". Projekt jest adresowany do osób zamieszkujących województwa: śląskie, opolskie i małopolskie, które posiadają orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne.

Projekt „Absolwent-Praca-Stabilizacja" to kompleksowe wsparcie niepełnosprawnych studentów ostatniego roku oraz absolwentów szkół wyższych w wejściu na rynek pracy.

Grupa docelowa
Osoby niepełnosprawne posiadające aktualne orzeczenie o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne), które na dzień przystąpienia do projektu pozostają bez zatrudnienia i są absolwentami szkoły wyższej (do 5 lat od ukończenia) lub realizują ostatni rok nauki w szkole wyższej.

Obszar realizacji projektu:
– województwo małopolskie;
– województwo śląskie;
– województwo opolskie

Oferowane wsparcie:
– opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD), z uwzględnieniem czynników osobowych i środowiskowych;
– poradnictwo psychologiczne;
– poradnictwo zawodowe;
– doradztwo zawodowe;
– wsparcie trenera zatrudnienia wspomaganego (w tym wparcie indywidualne, zatrudnienie oraz monitoring zatrudnienia);
– bezpośrednie wsparcie w poszukiwaniu i doborze ofert pracy;
– bezpośrednie wsparcie w poszukiwaniu i doborze kursów zawodowych;
– bezpośrednie wsparcie w poszukiwaniu i doborze staży zawodowych;
– udział w szkoleniu zawodowym zmierzającym do podniesieniu lub zmiany kwalifikacji zawodowych;
– odbycie płatnego stażu zawodowego trwającego 3 miesiące;
– dodatek motywacyjny max. do 12 miesięcy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

  • Osoba kontaktowa: Monika Kukułka
  • tel. 32 494 13 19
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo

– rusza kampania informacyjno-edukacyjna dla klientów ZUS.

Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej. Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo" chcemy upowszechnić wśród seniorów wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.

Chcemy aby nasi klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili rachunki oraz robili zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.

Korzystaj z rachunku bankowego, otrzymuj świadczenia na konto i bądź bezpieczny! W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo" chcemy pokazać naszym klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Nasi klienci dowiedzą się:

  • jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
  • jak założyć konto bankowe,
  • jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
  • o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.

Informacje te zapewnią seniorom bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z internetu, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Przez internet można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo".


Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich

Prowadzimy projekt badawczy pn. „Obserwatorium obywatelskiej aktywności wsi", którego celem jest pogłębienie i zaktualizowanie wiedzy na temat aktywności obywatelskiej na obszarach wiejskich – w szczególności identyfikacja dobrych praktyk oraz określenie najważniejszych wyzwań i problemów, stojących przed organizacjami pozarządowymi.

Pierwszym etapem badania, prowadzonego przy wsparciu ekspertów z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, jest stworzenie Bazy Danych Organizacji Wiejskich, w której gromadzone są podstawowe informacje o organizacjach. Informacje zebrane za jej pośrednictwem zostaną uzupełnione i pogłębione w kolejnych etapach – wywiadach telefonicznych oraz fokusach (wywiadach grupowych).

https://www.faow.org.pl/baza/ 

Pragniemy podkreślić, że zachęcenie do udziału w projekcie-badaniu organizacji, może być dobrą okazją na promocję regionu – podsumowanie wyników badania wraz z informacjami o organizacjach i inicjatywach, które zdecydowały się wziąć w nim udział, ukaże się w formie publikacji.

Więcej informacji na temat projektu dostępnych jest na stronie: https://faow.org.pl/obserwatorium-obywatelskiej-aktywnosci-wsi/

  • W razie dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.
  • Michał Kulka-Kowalczyk,
  • Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich

#bądźwidoczny - kampania NPROFIT dla firm
To akcja skierowana do przedsiębiorców, którzy znaleźli się w kryzysowej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa i teraz potrzebują wsparcia, rzetelnej wiedzy i porad, bazujących na doświadczeniu praktyków w zakresie pozycjonowania i reklamy w Internecie.

https://nprofit.net/pl/badzwidoczny/


Informujemy, że od dnia 01.11.2020 r. realizujemy projekt "Czas na zmiany!"

Do udziału w projekcie zapraszamy osoby w wieku 30 lat i więcej pozostające bez pracy, zamieszkujące na obszarze powiatów: tarnowskiego, brzeskiego, dąbrowskiego, a w szczególności:
• osoby niepełnosprawne,
• osoby w wieku 50+,
• osoby o niskich kwalifikacjach,
• osoby długotrwale bezrobotne,
• kobiety.

Projekt przewiduje kompleksowe wsparcie w postaci:
• Spotkań z psychologiem w celu identyfikacji stopnia oddalenia od rynku pracy,
• Spotkań z doradcą zawodowym mających na celu opracowanie i aktualizację Indywidualnego Planu Działania,
• Spotkań z pośrednikiem pracy mających na celu uzyskanie odpowiedniego zatrudnienia,
• Grupowego poradnictwa zawodowego w zakresie wspomagającym proces poszukiwania pracy,
• Wsparcia psychologicznego w celu wzmocnienia motywacji i zwiększenia wiary we własne możliwości,
• Szkoleń zawodowych zakończonych egzaminem, umożliwiających pozyskanie kwalifikacji potwierdzonych certyfikatem,
• Staży zawodowych trwających śr. 5 miesięcy.

Korzyści z udziału w projekcie:
• Wsparcie obejmujące co najmniej 2 narzędzia aktywizacyjne dobrane indywidualnie do potrzeb,
• Zwiększenie samodzielności i aktywności zawodowej,
• Stypendia za udział w stażu i szkoleniu,
• Zwroty kosztów dojazdu na miejsce szkolenia, stażu i poradnictwa zawodowego grupowego,
• Możliwość ubiegania się o refundację kosztów opiekuna stażysty przez pracodawcę.

Okres realizacji projektu: 01.11.2020-30.06.2022 r.

Wartość projektu: 2 083 854,72 PLN
Wkład UE: 1 771 276,51 PLN

Kontakt:
Biuro Projektu: ul. Bitwy o Wał Pomorski 1, 33-100 Tarnów
Telefon: 576-567-199
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www: czasnazmiany.multiregion.pl


SUN HUNTER

Na prośbę firmy SUN HUNTER umieszczamy ogłoszenie:

Nasza firma SUN HUNTER istnieje, aby wspierać poprawę stanu środowiska naturalnego. W trosce o lepsze warunki środowiskowe chcemy poszerzyć zakres odnawialnych źródeł energii w Polsce. Jako dobrze prosperująca i czołowa firma z wieloletnim doświadczeniem poszukujemy działek, które moglibyśmy wydzierżawić pod budowę farm fotowoltaicznych.

Jeżeli chcecie Państwo zarobić ok. 10000 złotych rocznie oraz jesteście w posiadaniu działki, która:

  • ma powierzchnię min. 1,6 ha
  • klasę gruntów IV, V, VI
  • nie leży na obszarze chronionym
  • w zasięgu wzroku (do 500 m) ma linię średniego napięcia

to zapraszamy do współpracy!

Płacimy nawet 10000 zł za hektar na rok. Jeżeli znają państwo numer swojej działki prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny:

  • +48 570 421 863
  • +48 576 209 106
  • +48 570 421 863
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przykład w innej gminie


Instalacje fotowoltaiczne Esoleo

Z przyjemnością informuję, że Grupa Cyfrowy Polsat podjęła kolejną wspaniałą inicjatywę. Dbając o Państwa komfort i oszczędności, ale także o środowisko, poszerzyliśmy portfolio naszych produktów i usług o instalacje fotowoltaiczne, pozwalające korzystać z Odnawialnych Źródeł Energii.

  • Piotr Domagała
  • Doradca Biznesowy sieci Plus
  • Departament Klientów Biznesowych
  • tel. +48 661417932
  • https://doradcaplusa.pl/

Nowy system rekrutacji do Wojska Polskiego

Od 2 września 2020 r. nabór kandydatów do czynnej służby wojskowej realizowany będzie według uproszczonych procedur.

Krótszy proces rekrutacji, możliwość aplikowania do Wojska Polskiego przez Internet, Wojskowe Centra Rekrutacji, w których kandydaci w ciągu jednego dnia zrealizują wszystkie niezbędne formalności. To tylko niektóre ze zmian, które już od dziś dostępne są dla wszystkich tych, którzy swoją przyszłość planują związać z Wojskiem Polskim.

Nabór kandydatów, oprócz tradycyjnego składania wnisoków do 86. wojskwych komend uzupełnień dyslokowanych na terenie całego kraju
(w Małopolsce: Kraków, Nowy Sącz, Nowy Targ, Oświęcim, Tarnów) oraz poprzez ePUAP, będzie możliwy poprzez Portal Rekrutacyjny www.zostanzolnierzem.pl


Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Małopolska Tarcza Antykryzysowa: 16 mln zł na bony dla samozatrudnionych w ramach pakietu przedsiębiorczości

https://www.malopolska.pl/aktualnosci/fundusze-europejskie/malopolska-tarcza-antykryzysowa-16-mln-zl-na-bony-dla-samozatrudnionych-w-ramach-pakietu-przedsiebiorczosci

Nie zaśmiecaj naszego domu! Wakacyjna kampania edukacyjna ekoMałopolski

https://www.malopolska.pl/aktualnosci/srodowisko/nie-zasmiecaj-naszego-domu-wakacyjna-kampania-edukacyjna-ekomalopolski

Miód spadziowy z Beskidu Wyspowego chroniony prawem unijnym

https://www.malopolska.pl/aktualnosci/rolnictwo/miod-spadziowy-z-beskidu-wyspowego-chroniony-prawem-unijnym


„Aktywny samorząd"

Oddział Małopolski PFRON przypomina, że termin składania wniosków w ramach Modułu I programu „Aktywny samorząd" mija 31 sierpnia 2020 roku.

Pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym - wnioski o dofinansowanie do kosztów nauki w roku akademickim 2020/2021 - można składać do 10 października 2020 roku ("Aktywny samorząd" - Moduł II).

Zachęcamy do skorzystania z możliwości składania wniosków bez wychodzenia z domu a także do kontaktu z bezpłatną infolinią po numerem 800 889 777. Najważniejsze informacje można tez uzyskać na stronie: https://portal-sow.pfron.org.pl [1]

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących SOW lub programu "Aktywny samorząd" Oddział Małopolski PFRON zaprasza na konsultacje telefoniczne w dniach 12-13 sierpnia br. w godz. od 9:00 do 14:00.

Pytania można również przysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z
dopiskiem SOW w tytule.


Za nami połowa III naboru do Projektu "Małopolska Niania 2.0".

Wnioski o przyznanie wsparcia na dofinansowanie kosztów zatrudnienia Niani przyjmowane będą do dnia 26.08.2020 r. do godziny 16:00.

Uprzejmie proszę o rozpowszechnienie informacji o naborze do Projektu w
taki sposób, aby dotarła ona do możliwie najszerszego grona
odbiorców Projektu, w tym do rodziców z niepełnosprawnością lub
wychowujących dzieci niepełnosprawne.

Szczegółowe informacje na temat naboru znajdują się na stronie internetowej www.rops.krakow.pl w zakładce "Małopolska Niania 2.0" – Aktualności - III nabór.

https://www.rops.krakow.pl/lewa/malopolska-niania

Wersja dokumentów dla osób słabowidzących dostępna jest na stronie: www.rops.krakow.pl [1] w zakładce „Małopolska Niania 2.0".


Małopolska Tarcza Antykryzysowa: 16 mln zł na bony dla samozatrudnionych w ramach pakietu przedsiębiorczości

https://www.malopolska.pl/aktualnosci/fundusze

Nie zaśmiecaj naszego domu! Wakacyjna kampania edukacyjna ekoMałopolski

https://www.malopolska.pl/aktualnosci/


Szkoleniu dla właścicieli lasów prywatnych

Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie informuje o organizowanym przez nas szkoleniu e-learningowym kierowanym do właścicieli lasów prywatnych, pn. „Wsparcie na inwestycje zwiększające odporność ekosystemów leśnych i ich wartość dla środowiska w ramach poddziałania 8.5 PROW 2014-2020".

Szkolenie odbędzie się w terminie od 3 sierpnia do 11 września 2020 roku na platformie edukacyjnej www.cdrkursy.edu.pl.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

  • Agnieszka Spyrka
  • Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie
  • Oddział w Krakowie
  • ul. Meiselsa 1, 31-063 Kraków
  • Tel.: 12 4240500
  • Fax: 12 4240505
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • http://www.cdr.gov.pl

Bezpieczne żniwa

Zgłoszenie o zagrożeniu życia spowodowanym uszkodzeniem przewodów linii energetycznej przez kombajn w okolicach Chojnowa wpłynęło do TAURON Dystrybucja. Linia została natychmiast awaryjnie wyłączona, a skierowany na miejsce zespół Pogotowia Energetycznego stwierdził uszkodzony przewód przyłącza. Tym razem operator kombajnu nie uległ porażeniu, jednak do podobnych wypadków o bardziej tragicznych skutkach, dochodzi w miesiącach letnich zdecydowanie częściej, niż w pozostałych porach roku.
Wakacje, to czas wzmożonej aktywności związanej z pracami rolnymi, ale również z relaksem na świeżym powietrzu. Aby były one bezpieczne, konieczne jest przestrzeganie podstawowych zasad przebywania w pobliżu urządzeń energetycznych, których tak wiele znajduje się w przestrzeni publicznej wokół nas.
- Miesiące letnie są okresem nasilenia się wypadków skutkujących porażeniem ludzi przy pracach rolniczych. Najważniejsze to zdać sobie sprawę, że bezpieczeństwo zależy najbardziej od nas samych. I to również podczas wakacji, które wypoczywającym kojarzą się z beztroską i swobodą, ale rolnikom z nasileniem prac – tłumaczy Ewa Groń, rzecznik prasowy TAURON Dystrybucja.
Żniwa, praca kombajnów i innych maszyn rolniczych mogą stwarzać zagrożenie dla ich operatorów. Źródłem tragedii jest najczęściej nieuwaga lub lekceważenie zagrożenia, czasem również niesprawny sprzęt.
Do niebezpiecznych zdarzeń dochodzi najczęściej podczas przejazdu albo wykonywania prac pod lub w pobliżu linii energetycznych z nieuwzględnieniem dopuszczalnych i bezpiecznych odległości od przewodów. Trzeba przy tym pamiętać, że wysokość, na której znajduje się przewód bezpośrednio przy słupie może być większa, niż w środku przęsła i zależna również od temperatury otoczenia. Wysokość podwieszenia przewodów jest zawsze zgodna z obowiązującymi normami i bezpieczna przy zachowaniu odpowiedniej uwagi, jednak bezpieczna praca wymaga każdorazowo zwrócenia uwagi na usytuowanie i warunki dla konkretnej linii.

Więcej informacji:


Błękitny Węgiel

Błękitny Węgiel to niskoemisyjne paliwo bezdymne, będące alternatywą dla innych paliw wykorzystywanych w ogrzewnictwie indywidualnym, takich jak m.in.: drewno, biomasa czy gaz.

Więcej informacji:


„Komunikatywny senior"

Uprzejmie zapraszamy do współpracy z Uniwersytetem Warszawskim w ramach projektu pt. "Trzecia Misja Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego" - organizujemy bezpłatny kurs on-line z języka
angielskiego: „Komunikatywny senior"

Projekt organizowany jest przez Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego w ramach Programu Operacyjnego "Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

W ramach projektu serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym kursie pozwalającym poznać podstawy języka angielskiego, coraz bardziej potrzebnego do funkcjonowania we współczesnym świecie. Do celów kursu należy rozwinięcie wiedzy i kompetencji uczestników w obszarze języka angielskiego.

  • Kurs skierowany do osób dorosłych powyżej 65 roku życia Poziom
  • kursu: początkujący/podstawowy, "od podstaw"
  • Start kursu: "od zaraz" - kurs ma formę e-learningu, po uzyskaniu

dostępu do platformy uczestnik indywidualnie pracuje z zamieszczonymi materiałami

Kurs ma budowę modułową, jest podzielony na 13 lekcji na które składają
się: filmiki i ćwiczenia, quizy, testy i zadania. Obecna część kursu ma formę e-learningu, czyli uczestnik w dowolnym czasie opracowuje materiał dostępny na platformie (dostęp do platformy Moodle jest bezpłatny).
Jeśli sytuacja na to pozwoli, w przyszłości zaoferujemy też dwa bloki stacjonarne. Dostęp do kursu można uzyskać po zarejestrowaniu się przez formularz zgłoszeniowy:

Wymagania sprzętowe do kursu: komputer z dostępem do Internetu (z możliwością regulacji dźwięku), klawiatura, myszka.

Tematyka kursu jest tak dobrana, aby zapewnić jak najszersze spektrum przydatnych zagadnień językowych dla osoby rozpoczynającej przygodę z językiem angielskim: od przedstawiania się po zakupy, wizytę w restauracji czy wyjazd.

Nasi prowadzący to kadra z Instytutu Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych UW.

W razie pytań pozostajemy do dyspozycji, Z poważaniem,

  • Sekcja ds. Badań i Publikacji
  • Krzysztof Kachniarz,
  • Joanna Pacholska

Konkurs dla seniorów „Praca dawniej" – fotograficzna podróż do przeszłości!

Często sięgasz pamięcią do dawny lat? Lubisz dzielić się swoimi wspomnieniami i chętnie pokażesz innym, jak kiedyś wyglądała codzienność? Konkurs Praca Dawniej to idealna okazja, by to zrobić!

Praca Dawniej to konkurs, którego celem jest pokazanie różnic w pracy kiedyś i dziś, powrót na kilka chwil do czasów, kiedy nasza polska rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej. Chcemy to zrobić za pomocą zdjęć, które udostępnią nam seniorzy – każdy uczestnik może przesłać do konkursu maksymalnie 3 fotografie związane z pracą sprzed lat. Konkurs realizowany jest przez internet — a więc w pełni bezpiecznie!

Jeśli ukończyłeś minimum 60 lat i chcesz wziąć udział w konkursie, możesz zgłosić się samodzielnie, lub poprosić o pomoc krewnego, opiekuna czy swojego znajomego.

Aby zgłosić swój udział, należy wypełnić formularz na stronie: http://aplikuj.pl/konkurs-senior-zgloszenie, który będzie aktywny do 11 września 2020 roku.

Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody: telefony komórkowe, kursy komputerowe od podstaw (strefakursow.pl), a także książki i przydatne gadżety dla wyróżnionych. Więcej informacji i regulamin konkursu:

https://www.aplikuj.pl/konkurs-senior.

  • Patrycja Kosek         
  • Koordynator projektu
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • tel. 669 710 125

Akcja „Bocian nasz"

Akcja obrączkowania bocianów podjęta przy wsparciu TAURON Dystrybucja. Więcej na temat tego typu działań znajdziecie Państwo pod linkiem: Akcja „Bocian nasz"

https://www.tauron-dystrybucja.pl/o-spolce/odpowiedzialnosc-spoleczna/bociany-taurona

W razie pytań dotyczących akcji, proszę o kontakt z Agatą Kotapką – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., która koordynuje całość działań związanych z bocianami.


Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie „Proaktywni z POWER-em" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Dlaczego warto skorzystać?

  • Dzięki udziałowi w projekcie masz możliwość odbycia płatnego stażu i otrzymania zatrudnienia po jego zakończeniu
  • Możesz wybrać interesujące Cię szkolenie – dokładnie takie na jakim Ci zależy
  • W ramach projektu weźmiesz udział w warsztatach uczących technik autoprezentacji oraz otrzymasz profesjonalne wsparcie stylisty
  • Pomożemy Ci przygotować profesjonalne dokumenty aplikacyjne i nauczymy aktywnie poszukiwać pracy
  • Otrzymasz wsparcie osobistego doradcy zawodowego
  • Jeżeli wyrazisz potrzebę spotkania z psychologiem, doradcą zawodowym, prawnikiem, terapeutą lub coachem – zorganizujemy to dla Ciebie
  • Zaoferujemy Ci zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji, doświadczenia zawodowego poprzez bony szkoleniowe, na zatrudnienie oraz na zasiedlenie

Zgłoś się do Nas jeżeli:

  • Jesteś osobą w wieku 18-29lat,
  • Mieszkasz na terenie miasta Krakowa lub powiatu krakowskiego, wielickiego, wadowickiego, proszowickiego, olkuskiego, miechowskiego, myślenickiego
  • Jesteś osobą bierną zawodowo i spełniasz przynajmniej JEDEN z poniższych warunków:
    • Zamieszkujesz obszary wiejskie (poza ZIT)
    • Jesteś rodzicem powracającym na rynek pracy
    • Jesteś osobą z niepełnosprawnościami
    • Jesteś imigrantem, reemigrantem i należysz co najmniej JEDNEJ z grup:
    • Jesteś osobą bezrobotną lub bierną zawodowo
    • Jesteś osobą pracującą

Szczegółowe informacje o projekcie można uzyskać:
Osobiście: w biurze projektu: pl. gen. Wł. Sikorskiego 2, 31-115 Kraków
Telefonicznie: 12 200 21 77
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 


Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnej

Osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.

Kto może otrzymać pomoc?

  • Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
  • Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.

Co otrzymasz zgłaszając się do punktu?

  • Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
  • Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
  • Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
  • Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.

Gdzie szukać pomocy?

  • Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl
  • Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.

Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.


Nowy program „Moja Woda"
Każdy właściciel domu jednorodzinnego będzie mógł otrzymać dotację do 5 tys. zł, przy czym nie więcej niż 80% kosztów, które zostaną poniesione po 1 czerwca 2020 r. To kolejna inicjatywa Ministerstwa Klimatu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które zainwestują 100 mln zł w łagodzenie skutków suszy w Polsce. Dotacja dotyczy przedsięwzięć, które doprowadzą do zatrzymywania wody opadowej w obrębie nieruchomości objętej przedsięwzięciem, w efekcie czego wody opadowe lub roztopowe nie będą odprowadzane poza jej teren (np. do kanalizacji bytowo-gospodarczej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji ogólnospławnej, rowów odwadniających odprowadzających poza teren nieruchomości, na tereny sąsiadujące, na ulice, place itp.). Nabór wniosków rozpocznie się w lipcu 2020 r.
Koszty kwalifikowane
zakup, montaż, budowa, uruchomienie, instalacji takich jak:
1. przewody odprowadzające wody opadowe zebrane z rynien, wpustów do zbiornika
nadziemnego, podziemnego, otwartego lub zamkniętego, szczelnego lub infiltracyjnego,
2. instalacji rozsączającej, zbiornik retencyjny:
a) nadziemny,
b) podziemny,
c) otwarty lub zamknięty,
d) szczelny lub infiltracyjny.
3. elementy do nawadniania lub innego wykorzystania zatrzymanej wody, pozwalających na zagospodarowanie wód opadowych lub roztopowych na terenie nieruchomości objętej przedsięwzięciem.
Okres kwalifikowalności od 01.06.2020 r. do 30.06.2024 r.
Terminy i sposób składania wniosków
Dla budynków położonych na terenie Gminy Mucharz wnioski o dofinansowanie należy składać do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Krakowie (www.wfos.krakow.pl). Nabór prowadzony będzie w trybie ciągłym.
Warunki dofinansowania:
1. zakres rzeczowy objęty wnioskiem o dofinansowanie nie może być przedmiotem dofinansowania w innym rozpatrywanym lub zaakceptowanym wniosku w ramach Programu priorytetowego „Moja Woda", ani jakiegokolwiek innego programu NFOŚiGW i WFOŚiGW,
2. dofinansowanie nie może być udzielone na przedsięwzięcia lub elementy przedsięwzięcia sfinansowane lub realizowane z innych środków publicznych, którego sumaryczna kwota dofinansowania ze wszystkich źródeł przekracza 100% kosztów kwalifikowanych,
3. dofinansowanie może być udzielone beneficjentom końcowym pod warunkiem,
że instalacje objęte przedsięwzięciem oraz zatrzymana woda opadowa nie będą wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, w tym działalności rolniczej,
4. realizacja przedsięwzięcia musi być zgodna z przepisami prawa, a zastosowane urządzenia
i materiały muszą być dopuszczone do stosowania na rynku polskim,
5. okres trwałości przedsięwzięcia - 3 lata od daty jego zakończenia,
6. w okresie trwałości przedsięwzięcia beneficjent końcowy zobowiązany jest do zachowania całości dokumentacji związanej z projektem i eksploatacji instalacji zgodnie
z przeznaczeniem.
Formy dofinansowania
Dotacja, lecz nie więcej niż 80% kosztów kwalifikowanych instalacji wchodzących w skład przedsięwzięcia i nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Beneficjenci
Osoby fizyczne będące właścicielami lub współwłaścicielami nieruchomości
na której znajduje się budynek mieszkalny jednorodzinny, z wyłączeniem nieruchomości, dla której udzielono już dofinansowania z Programu Moja Woda.


Szanowni Państwo,

trwa nabór do kolejnej edycji Regionalnego Programu Stypendialnego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i finansowanego ze środków własnych budżetu Województwa Małopolskiego dla uczniów i studentów szczególnie uzdolnionych.

Więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://www.malopolska.pl/aktualnosci/edukacja/stypendia-dla-najzdolniejszych-uczniow-i-studentow

Więcej informacji:

  • Jakub Przewoźnik, Kierownik
  • tel.: +48 33 84 33 928

Wsparcie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Szanowni Państwo,

mając na uwadze bezpieczeństwo osób korzystających ze wsparcia Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Oddział Małopolski przypomina o możliwości aplikowania o środki PFRON będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pośrednictwem platformy internetowej sow.pfron.org.pl. W celu ułatwienia osobom z niepełnosprawnościami ubiegania się o pomoc w ramach programu "Aktywny samorząd", już od 1 marca br. można składać wnioski o dofinansowanie przez Internet w SOW - Systemie Obsługi Wsparcia - bez wychodzenia z domu i bez barier.

Z wyrazami szacunku,


Generator ofert – ruszają bezpłatne szkolenia dla organizacji pozarządowych

Ruszają bezpłatne szkolenia dla organizacji pozarządowych dot. generatora ofert do otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Województwo Małopolskie oraz rozliczania za rezultaty.

Specjalny system informatyczny – generator ofert będzie obowiązywał w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego jeszcze w tym roku. Warsztaty dla organizacji pozarządowych odbędą się w Nowym Sączu, Tarnowie i Krakowie. Zapraszamy do rejestracji elektronicznej poprzez formularz internetowy.

Więcej informacji:


System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON w całej MAŁOPOLSCE!

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, chcąc zwiększyć dostępność wsparcia dla Osób z Niepełnosprawnościami, uruchomił SOW - System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON.

Od 1 stycznia 2020 roku wniosek dotyczący dofinasowanie turnusu rehabilitacyjnego a także przedmiotów ortopedycznych aplikujący o dofinasowanie ze środków PFRON może złożyć przez Internet - bez wychodzenia z domu, 365 dni w roku.

System SOW jest obecnie wdrażany na bardzo szeroką skalę w jednostkach samorządu powiatowego nie tylko na terenie województwa małopolskiego, a także w całej Polsce. W Małopolsce do Systemu Obsługi Wsparcia przystąpiły już wszystkie 22 powiaty.

System Obsługi Wsparcia
System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której Osoby z Niepełnosprawnościami, a także jednostki działające na rzecz Osób z Niepełnosprawnościami mogą elektronicznie składać wnioski dotyczące wsparcia finansowego ze środków PFRON. System ten umożliwia Osobom z Niepełnosprawnościami i podmiotom działającym na ich rzecz szybki i sprawny proces aplikowania o środki PFRON będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego. Jednocześnie pozwala na sprawną weryfikację wniosków osób indywidualnych i instytucji na etapie przyznawania dofinasowań i co też ważne badanie skuteczności wydatkowania środków PFRON.

Dzięki SOW możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:

  • uzyskanie informacji,
  • wypełnienie wniosku,
  • podpisanie i złożenie wniosku,
  • dokonanie uzupełnień,
  • zapoznanie się ze wzorem umowy,
  • rozliczenie dofinasowania.

System na bieżąco jest rozwijany i dostosowywany zarówno do potrzeb Osób z Niepełnosprawnościami jak i realizatorów wsparcia. Nowy formularz wniosku uwzględnia m. in. dodatek dla wnioskodawcy składającego wniosek w systemie SOW, w związku powyższym wnioskodawca może otrzymać dodatek zwiększony nawet do kwoty 800 zł. na pokrycie kosztów kształcenia.

Profil Zaufany
Przyznana pomoc pozwoli także na pokrycie kosztów podpisu elektronicznego oraz ewentualnego dojazdu w celu załatwienia formalności związanych z tym podpisem lub Profilem Zaufanym. Warto zaznaczyć, że posiadanie Profilu Zaufanego jest pomocne w procesie pobierania nauki, zapewnia nie tylko bezpieczny ale i darmowy dostęp do usług publicznych bez wychodzenia z domu. W przypadku Osoby z Niepełnosprawnościami jest niezbędnym wsparciem i ułatwieniem życia codziennego. Profil Zaufany umożliwia korzystanie z oferowanych przez Fundusz ułatwień związanych z uzyskaniem dofinasowania ze środków PFRON oraz innych usług on-line na wielu portalach urzędowych.

Zachęcamy do korzystania z możliwości składania wniosków bez wychodzenia z domu a także do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 889 777. Informacje można uzyskać również w Oddziale Małopolskim PFRON, ul. Na Zjeździe 11, 30-527 Kraków, tel. 12 31 21 411, 12 31 2 1 416 oraz na stronie: https://portal-sow.pfron.org.pl


Jak zdobyć pieniądze na windę?

Skorzystaj z pomocy PFRON i zapewnij niepełnosprawnemu mieszkańcowi godne warunki do życia! Jesteś zarządcą w wielorodzinnym budynku mieszkalnym wspólnoty mieszkaniowej, spółdzielni mieszkaniowej, towarzystwa budownictwa społecznego, gminy?

W Twoim budynku mieszka osoba niepełnosprawna, której trzeba zapewnić bezpieczny dostęp do lokalu?
Państwowy Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w porozumieniu z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) uruchomił nową formę wsparcia, która pozwoli Ci otrzymać środki umożliwiające zakup i montaż wind, ale także budowę szybu windowego, bezpiecznych dojść do windy lub do budynku mieszkalnego. Wnioski o dofinansowanie należy składać do właściwego terytorialnie Oddziału PFRON. Oddział PFRON weryfikuje wnioski pod względem formalnym i merytorycznym oraz podejmuje decyzję o przyznaniu dofinansowania. Oddziały są odpowiedzialne za podejmowanie decyzji finansowych, zawieranie oraz rozliczanie umów.

Szczegółowe informacje można uzyskać w Oddziale Małopolskim PFRON, ul. Na Zjeździe 11, 30-527 Kraków, tel. 12 31 21 418 oraz na stronie komunikatu: tutaj


Prognozy jakości powietrza

Od 1 stycznia 2019 r. Instytut Ochrony Środowiska - Państwowy Instytut Badawczy ustawowo odpowiada za wykonywanie obliczeń i prognoz jakości powietrza dla terytorium Polski.

Prognozy jakości powietrza prezentowane są na stronie http://ios.edu.pl/jakosc-powietrza/ Dane aktualizowane są codziennie w godzinach porannych, na kolejne trzy dni („dziś-jutro-pojutrze").

Aktualnie na stronie dostępne są:

  • ž mapy indeksu średniodobowego na kolejne trzy dni;
  • ž trend zmian indeksu w miastach wojewódzkich;
  • ž animacja rozkładu indeksu nad obszarem Polski.

Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy 


Recykling jest niezbędny!

Zapraszamy nauczycieli i uczniów szkół podstawowych do udziału w V edycji ogólnopolskiego konkursu ekologicznego „Mistrz Recyklingu Maks porządkuje odpady" pod patronatem Pana Marszałka Województwa!

Dzieci i młodzież z klas 3-7 szkół podstawowych odpowiedzą na pięć pytań otwartych i dziesięć zamkniętych na temat selektywnej zbiórki, odzysku i recyklingu odpadów, także zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Konkurs odbędzie się w terminie od 15-go stycznia do 30-tego marca 2019. Jak co roku mamy dla uczestników ciekawe gry edukacyjne. Odbędzie się wirtualna rozgrywka w recyklingu elektroodpadów - Liga Elektrorecyklingu. Ekozespoły będą także wspólnie konstruować roboty z nowoczesnych materiałów o kosmicznych właściwościach! Wezmą udział w kampanii „STOP jednorazowemu plastikowi".

W kwietniu br. jury oceni nadesłane prace konkursowe i przyzna nagrody - przyrodnicze i techniczne wyjazdy studialne. Konkurs jest bezpłatny, wystarczy wypełnić zgłoszenie dostępne na stronie WWW.chlorofil.com.pl

Przystępując do konkursu dowiesz się, dlaczego tak ważna jest selektywna zbiórka odpadów. Dlaczego współczesny świat wciąż szuka nowych rozwiązań dla recyklingu i dlaczego coraz więcej przedmiotów projektuje się w tzw. cyklu zamkniętym.

Konsumpcja; w tym produkcja, transport i dystrybucja dóbr, a więc produktów codziennego użytku: ubrań, żywności, urządzeń gospodarstwa domowego odpowiada za 50% emisji CO2. Umiejętne postępowanie z odpadami dóbr konsumpcyjnych to bardzo ważne wyzwanie współczesnego świata. Już dzisiaj każdy Europejczyk wytwarza dziennie 1,3 kg odpadów dziennie, co stanowi 500 kg odpadów rocznie ( objętość worka typu big-bag o wymiarach 90 x 90 x90 cm).
Spróbujmy wyobrazić sobie małe fikcyjne miasteczko, w którym mieszka 10 tysięcy mieszkańców i nie ma odbioru śmieci. Gdyby każdy mieszkaniec ustawił swój roczny zbiór nieodebranych odpadów w jednym i tym samym miejscu, to po roku zbierania, mielibyśmy wysypisko śmieci o powierzchni prawie 1ha. Oczywiście nikt nie dopuści do tak absurdalnej sytuacji i w rzeczywistości odpady są nie tylko odbierane, ale dalej przetwarzane i poddawane recyklingowi.
Często potrzebna jest specjalistyczna wiedza jak je posegregować w bezpieczny sposób. Odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z jednej strony zawierają metale nieszlachetne takie jak stal czy aluminium lub miedź i metale cenne jak złoto, srebro, pallad, z drugiej zaś toksyczne składniki takie jak ołów, rtęć, kadm. Zużyte urządzenia muszą być posortowane według kategorii i skierowane do określonych centrów przetwarzania. W zależności od ich charakteru, zostaną one zdemontowane ręcznie w celu oczyszczenia, po czym wysłane do odpowiednich zakładów przetwórczych. Metale żelazne można ponownie wykorzystać w hutnictwie żelaza i stali, a metalenieżelazne: miedź, cynk, aluminium do wytwarzania elementów elektronicznych lub kabli. Niektóre tworzywa sztuczne trafią do zakładów, gdzie będą ponownie formowane lub wytłaczane w nowe formy użytkowe, niestety nie wszystkie tworzywa do tego się nadają. Bardzo groźne są polibromowane difenyloetery (PBDE). Te substancje zawarte są w tych samych elementach elektronicznych, w których znajdują się cenne metale takie jak złoto, srebro czy platyna. To grupa 209 różnych bromowanych chemikaliów używanych m. in. do opóźniania zapłonu tworzyw sztucznych. Uwolnione podczas nielegalnego demontażu odpadów elektroodpadów, mogą powodować nowotwory, uszkodzenia wątroby czy bezpłodność. Są bardzo groźne nie tylko dla osób, które nielegalnie demontują zużyty sprzęt - co jest karane prawem - ale dla całej społeczności ludzi mieszkających w pobliżu.

Pod koniec okresu użytkowania pomyśl o recyklingu zestarzałego przedmiotu i jego opakowania. To bardzo ważny moment w cyklu obiegu zamkniętego. Możesz skorzystać z kilku możliwości selektywnej zbiórki.

Dla ciebie, jako użytkownika najważniejszy jest czas kiedy korzystasz z urządzenia. Jak myślisz, który etap jest najważniejszy z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego?

Odpowiedź: Oczywiście ten etap najbardziej „ciąży" na środowisku naturalnym, w którym wydobywamy surowce, przetwarzamy je produkując przy tym odpady i zużywając ogromne ilości energii elektrycznej. Wpływ na środowisko naturalne można zmniejszyć poprzez umiejętne zaprojektowanie urządzeń w taki sposób, aby mogły służyć jak najdłużej, a ich poszczególne moduły nadawały się do recyklingu.

  • Warszawa, dn. 10.01.2018
  • Kontakt do koordynatora konkursu:
  • Agnieszka Oleszkiewicz
  • Fundacja Chlorofil, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Tel.kom 608 633 593, WWW.chlorofil.com.pl

 

Kolor i tekst

Warto zobaczyć

Gospodarka odpadami komunalnymi

RODO

Sesja rady gminy

Ogłoszenie spoza Gminy Mucharz

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Rodzina 500+

System Informacji Przestrzennej

Miejscowy Plan Zagospodarowania przestrzennego

Gminy Partnerskie

Sprawdź - jak załatwić sprawę

Dziennik ustaw

powiat live 2013

Witryna wiejska