N 49O 48' 28,1'' / E 19O 33' 54,5''

Warto zobaczyć

Facebook Gmina Mucharz

GOKiC Mucharz

Rezerwacja kortów

Koronawirus - informacje i zalecenia

Solidarni z Ukrainą!

100 lat niepodległości

Odwiedziny

Dziś
Wczoraj
Ten tydzień
Ten miesiąc
Ubiegły miesiąc
Wszystkich
7
1237
11077
49460
49563
5914516

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

NFZ - „Środa z profilaktyką"

Narodowy Fundusz Zdrowia pod koniec maja uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Jest ona uzupełnieniem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej i miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta.

Szanowni Państwo,

Narodowy Fundusz Zdrowia pod koniec maja uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Jest ona uzupełnieniem nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej i miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, w czasie, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta.

Z pomocy TPK można skorzystać dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 – jeden dla całej Polski.

Pod numerem TPK dyżurują pielęgniarki, położne i lekarze, gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Telefony są odbierane od poniedziałku do piątku w godz. 18 – 8 rano kolejnego dnia oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta.

Średni czas oczekiwania na połączenie z TPK wynosi zaledwie kilkanaście sekund. Podczas rozmowy personel medyczny udziela konsultacji dotyczących stanu zdrowia, w razie potrzeby może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci dzwoniącemu pacjentowi:

  • wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej
  • kontakt z lekarzem POZ w godzinach pracy poradni
  • wezwanie zespołu ratownictwa medycznego – w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.

TPK obsługuje połączenia w języku polskim, angielskim, rosyjskim oraz ukraińskim. Co istotne, z konsultacji mogą również skorzystać osoby niesłyszące. Z myślą o nich w ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu działa wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie kampanii informacyjnej dot. Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Będziemy zobowiązany za rozpowszechnienie informacji o tym narzędziu wśród mieszkańców, publikację informacji na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych.

W załączniku dołączam do ewentualnego wykorzystania grafiki informacyjne TPK, plakat oraz ulotkę.

Poniżej zamieszczam również link do materiału w serwisie YouTube na temat TPK.

https://www.youtube.com/watch?v=gGZ8Sy0P8Iw

Szczegóły dotyczące TPK są dostępne na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia:

https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

W przypadku dodatkowych pytań dot. kampanii informacyjnej pozostaję do dyspozycji.

Z poważaniem,

  • Iwona Krzywda
  • Zespół Komunikacji Społecznej
  • Małopolski Oddział Wojewódzki
  • Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie
  • ul. Ciemna 6, 31-053 Kraków
  • tel. 12 29 88 119
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • www.nfz-krakow.pl

Kolor i tekst

Warto zobaczyć

Gospodarka odpadami komunalnymi

Ogłoszenie spoza Gminy Mucharz

Aktualna jakość powietrza

Gminny Portal Mapowy

System Informacji Przestrzennej

RODO - polityka prywatności

Zwierzaki poszukują właścicieli

Środki zewnętrzne pozyskane przez Gminę Mucharz

Termomodernizacja Szkoły Podstawowej im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Mucharzu

Czyste Powietrze

Dolina Karpia

Sprawdź - jak załatwić sprawę

WFOŚiGW

Igrzyska Europejskie Kraków 2023